2018年5月12日土曜日

「春の大通散歩」を行いました

5月12日(土)に「春の大通散歩」を行いました。7か国17名の方が参加して、7名のボランティアが案内しました。
We held "Let's Explore Downtown in Full Bloom!" on May 12th. 17 participants from 7 countries enjoyed walking with 7 volunteers.

まずは時計台の紹介から。
The tour started with the introduction of the Clock Tower.

旧道庁(赤れんが)ではヤエザクラがきれいに咲いていました。
Yaezakura (double-flowered cherry blossoms) were in full bloom at the Former Hokkaido Government Office Building nickenamed "Akarenga", which means red bricks.

大通公園のライラックも咲き始めていました。
Lilac has started to bloom in Odori Park.


その後創成川公園を少し歩いて、最後に札幌国際プラザ交流サロンをご紹介しました。
After a short walking in Sousei River Park, we showed the Communication Salon run by the Sapporo International Communication Plaza Foundation.

絶好のお散歩日和で、皆さんにも楽しんで頂けたのではないかと思います。
It was a perfect day for walking, so we believe all of the participants enjoyed a lot.