2017年5月27日土曜日

切り絵ワークショップを行いました

切り絵ワークショップを行いました。7か国・地域から10名の方が来てくれました。
10 participants from 7 countries and areas joined our Kirie Workshop.

今日作ったのは椿(つばき)でした。
Today's theme was camellias.

まずは黒い紙を下絵に沿って切り抜きます。この作業をするのに1時間ぐらいかかりました。
First, cut out a black paper along the picture. It took about one hour to do this.

次に和紙の色を選んで、切り抜いた黒い枠に沿って切って貼っていきます。
Next, chose colors of washi (Japanese paper), cut and glue them along the black flame.

先生に手伝ってもらいながら、皆、とても集中して作っていました。
Everyone was very concentrated while getting help from the teacher.

最後に色紙に貼って完成です。とっても素敵に仕上がりました!
It is completed by pasting it on a colored paper. Every works finished very beautifully.